Skip to content

Zmiana zachowania lekarzy

2 miesiące ago

879 words

W niedawno opublikowanym artykule Grega i Eisenberga (wydanie z 21 października) nie omówiono coraz ważniejszego mechanizmu zmiany zachowań lekarzy – edukowania pacjentów w celu zmiany zachowania lekarzy. Jak sugerują autorzy, kształcenie lekarzy jest mniej prawdopodobne, aby zmienić ich praktykę, jeśli jest to sprzeczne z preferencjami pacjentów. Lekarze mogą rzeczywiście przeciwstawić się mechanizmowi, który postrzegają jako zagrażający ich kompetencji lub autonomii, ale takie zagrożenia mogą zostać przezwyciężone, jeśli pacjent jest czynnikiem zmiany.
To, że pacjent może służyć jako taki agent, jest coraz bardziej rozpoznawane. Krajowe kampanie na rzecz obniżenia poziomu cholesterolu i świadomości nadciśnienia tętniczego skierowane były zarówno do pacjentów, jak i lekarzy. Ewolucja reklamy bezpośredniej konsumenta dla produktów farmaceutycznych uznaje rosnącą rolę pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych. Ponadto kształcenie pacjenta przed medycznym spotkaniem może wpłynąć na spotkanie, a następnie poprawić wyniki zdrowotne2.
Operacje opiekuńcze mogą być w lepszej pozycji do realizacji skoncentrowanych na pacjencie strategii zmiany praktyki lekarzy, zwłaszcza jeśli są uzbrojeni w wytyczne praktyki. Takie przesunięcie kontroli od lekarza może zwiększyć satysfakcję pacjentów i zminimalizować konfrontację z zagrożonymi lekarzami. Niestety taka strategia może dodatkowo osłabić wartość terapeutyczną relacji lekarz-pacjent.
James L. Wofford, MD, MS
William P. Moran, MD, MS
Wake Forest University, Winston-Salem, NC 27157-1051
2 Referencje1. Greco PJ, Eisenberg JM. Zmienianie praktyk lekarzy. N Engl J Med 1993; 329: 1271-1274
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kaplan SH, Greenfield S, Ware JE Jr. Ocena wpływu interakcji lekarz-pacjent na wyniki przewlekłej choroby. Med Care 1989; 27: Suppl: S110-S127
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Wierzymy, że dostęp do informacji jest kluczowym warunkiem wstępnym powodzenia wysiłków przy użyciu wytycznych. Potrzebne są systemy informacyjne dotyczące opieki nad pacjentem, aby zapewnić, że informacje wymagane do zastosowania wytycznych są dostępne w punkcie opieki, mogą niezawodnie wskazywać na najlepszą praktykę i mogą umożliwiać natychmiastową aktualizację, gdy dojdzie do porozumienia w sprawie najlepszych praktyk. . Komputer może sortować katalog wytycznych, przedstawiając tylko te, które są istotne dla danego pacjenta na podstawie wieku, płci, rodzaju problemów, terapii i wyników testu. Komputery mogą przekazywać informacje zwrotne na podstawie zamówień, aby wpłynąć na opiekę, zanim zostanie ona podana.
Wiele raportów dokumentuje pomyślne wykorzystanie informacji zwrotnych z komputera. Tape i in. wykazał znaczny wzrost w przestrzeganiu trzech z sześciu procedur związanych z utrzymaniem opieki zdrowotnej, gdy wytyczne przedstawiono raczej jako przypomnienia elektroniczne niż na papierze1. Po przeprowadzeniu badań wykazano, że antybiotyki podawane na dwie godziny przed zabiegiem były najskuteczniejsze w zapobieganiu zakażeniom pooperacyjnym, a skomputeryzowany porządek wprowadzony przez farmaceutę przyniósł 86 procent antybiotyków podawanych przed operacją, w porównaniu z 73 procentami w linii podstawowej Kiedy reguła została włączona do standardowych zamówień komputerowych, zgodność wzrosła do 96% 2. Inne badania udokumentowały, że lekarze reagują na wszystkie alerty związane z działaniem generowane przez komputer, a lekarze oceniali ostrzeżenia o sytuacjach zagrażających życiu jako najcenniejszą cechę ich systemu komputerowego3. Jeśli dostawcy mają zmienić praktykę, potrzebują dostępu do informacji o pacjentach i odpowiednich wytycznych w tym samym czasie, kiedy podejmują decyzje dotyczące opieki nad pacjentem.
Erica Drazen, Sc.D.
Jane Metzger, David Stasior, David Stasior, MD, MPP
Arthur D. Little, Inc., Cambridge, MA 02140
3 Referencje1. Tape TG, Seelig CB, Givner N, Patil K, Wigton RS, Campbell JR. Proces w opiece ambulatoryjnej: kontrolowane badanie kliniczne skomputeryzowanych zapisów. W: Materiały z 12. dorocznego Sympozjum na temat zastosowań komputerów w opiece medycznej, Waszyngton, DC, 6-9 listopada 1988 r. Waszyngton, DC: IEEE Computer Society Press, 1988: 749-52.
Google Scholar
2. Evans RS. System HELP: przegląd zastosowań klinicznych w chorobach zakaźnych i stosowaniu antybiotyków. MD Comput 1991; 8: 282-8, 315
MedlineGoogle Scholar
3. Gardner RM, Hulse RK, Larsen KG. Ocena skuteczności skomputeryzowanego systemu aptecznego. W: Proceedings of the 14th Annual Symposium on Computer Applications in Medical Care, Washington, DC, 4-7 listopada 1990. Washington, DC: IEEE Computer Society Press, 1990: 668-72.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Zgadzamy się, że kształcenie pacjentów jest potencjalnie ważnym środkiem wywierania wpływu na lekarzy, chociaż wykraczało to poza zakres naszego artykułu. Edukacja pacjentów jest atrakcyjna, częściowo dlatego, że może zwiększyć świadomość lekarzy na temat wartości i preferencji ich pacjentów. Może to skutkować decyzjami dotyczącymi leczenia, które są bardziej satysfakcjonujące dla pacjentów. Naszą główną troską w tym podejściu jest możliwość nadużyć, na przykład gdy działania marketingowe skierowane do pacjentów są zamaskowane jako programy edukacyjne.
Drazen i in. argumentują, że potrzebne są lepsze systemy informacyjne, aby zapewnić najbardziej odpowiednie i aktualne informacje zwrotne. Komputery są jednym z mechanizmów, dzięki którym można to osiągnąć, i istnieje wiele dowodów na to, że interwencja komputerowa może poprawić przynajmniej proces opieki. Można jednak zapytać, dlaczego większość lekarzy i szpitali nie ma systemów informacyjnych, takich jak te opisane przez Drazena i in. Czy jest to przykład lekarzy zachowujących się irracjonalnie – tj. Ignorujących dowody, że powinni zmienić swoje praktyki. Czy istnieją poważne wady tej technologii, które utrudniają jej przyjęcie, takie jak cena czy łatwość użytkowania.
Peter J. Greco, MD
Case Western Reserve University, Cleveland, OH 44109
John M. Eisenberg, MD
Georgetown University, Washington, DC 20007
(3)
[patrz też: alergo vita bydgoszcz, dentus toruń, asertin opinie ]

0 thoughts on “Zmiana zachowania lekarzy”