Rola nauki w kryzysie opiatowym

W swoim raporcie specjalnym (wydanie z 27 lipca) Volkow i Collins zajmują się epidemią opioidową – poważnym kryzysem zdrowia publicznego naszych czasów. Cieszymy się, że Narodowy Instytut ds. Narkomanii (NIDA) i National Institutes of Health (NIH) rozwiązują ten kryzys. W leczeniu przewlekłego bólu autorzy sugerują preparaty opioidowe o właściwościach odstraszających i odstraszających. Jednak niektóre dane podstawowe mogą być niewystarczające. Nie jesteśmy świadomi żadnych randomizowanych, kontrolowanych badań, które wykazały, że opioidy są pomocne w kontrolowaniu przewlekłego bólu. Autorzy stwierdzają również: Istnieją silne dowody na skuteczność kanabinoidów, w tym tetrahydrokannabinolu (THC), w leczeniu bólu. Jesteśmy bardzo (pozytywnie) zaskoczeni, ponieważ jest to jedno z najsilniejszych stwierdzeń, które widzieliśmy z NIDA lub NIH wspiera potencjalne korzyści marihuany (kannabinoidów) w leczeniu bólu. Rzeczywiście, marihuana była używana do kontroli bólu przez tysiąclecia 2; jego oczernianie stanowi stosunkowo niedawny akt polityczny. Wreszcie, uważamy, że istnieje znacząca rola dla niefarmakologicznych terapii, 3 często zmarginalizowanych przez społeczność medyczną, w kontroli przewlekłego bólu. Te terapie wymagają rygorystycznych badań i mogą odgrywać ważną rolę w podejściu wszystkie ręce na pokładzie mądrze wspieranym przez autorów.
Manish Joshi, MD
Thaddeus Bartter, MD
Anita Joshi, BDS, MPH
University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, AR

Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
3 Referencje1. Volkow ND, Collins FS. Rola nauki w walce z kryzysem opioidowym. N Engl J Med 2017; 377: 391-394
2. Joshi M, Joshi A, Bartter T. Marijuana i choroby płuc. Curr Opin Pulm Med 2014; 20: 173-179
3. Stanos SP, McLean J., Rader L. Rehabilitacja z zakresu medycyny fizykalnej. Med Clin North Am 2007; 91: 57-95
Zgadzamy się z Volkowem i Collinsem, że nadużywanie opioidów jest poważnym problemem, dla którego pilnie potrzebne są innowacyjne rozwiązania. Autorzy uznają rolę terapii niefarmakologicznych za alternatywę u pacjentów z przewlekłym bólem, ale ograniczają ich zakres do metod biomedycznych, takich jak stymulacja mózgu i terapia genowa. Ten punkt widzenia pomija bardziej praktyczne podejście, które już okazało się skuteczne: deprecjonowanie opioidów i innych klas środków przeciwbólowych i zastąpienie ich samokontrolującymi strategiami kontroli bólu.1 Ból przewlekły ma charakter wieloczynnikowy, z efektami psychologicznymi i społecznymi. czynniki często przewyższają wszelkie czynniki biomedyczne. Niedawny systematyczny przegląd wykazał, że programy samozarządzania są skuteczne w zmniejszaniu bólu i poprawianiu funkcji i nastroju 2, a nasze własne dane pokazały, że strategie zarządzania sobą (ustalanie celów, tempo aktywności, ćwiczenia rozciągające i zmniejszanie nieprzydatnych myśli i zachowań) może ułatwić depresję. Przy początkowej ocenie w naszym programie leczenia bólu 60% pacjentów przyjmowało opioidy. Pod koniec programu odsetek ten spadł do 10%, a stopa utrzymywała się na poziomie 12 miesięcy obserwacji
Paul A. Glare, MB, BS, FRACP
Michael K. Nicholas, Ph.D.
Fiona M. Blyth, Ph.D., FAFPHM
University of Sydney, Sydney, NSW, Australia

3 Referencje1. Nicholas MK, Blyth FM. Czy strategie samoopieki są skuteczne w leczeniu bólu przewlekłego? Pain Manag 2016; 6: 75-88
2. Kamper SJ, Apeldoorn AT, Chiarotto A, i in. Multidyscyplinarna rehabilitacja biopsychospołeczna w przewlekłym bólu krzyża: systematyczny przegląd Cochrane a i metaanaliza. BMJ 2015; 350: h444-h444
3. Nicholas MK, Asghari A, Sharpe L, et al. Ekspozycja poznawcza a unikanie bólu u pacjentów z przewlekłym bólem: przywiązanie ma znaczenie. Eur J Pain 2014; 18: 424-437
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Zgadzamy się z Joshi i in. że nie ma dowodów na to, że opioidy są skuteczne w długotrwałej kontroli bólu przewlekłego. Multidyscyplinarna grupa robocza, która została zwołana przez Biuro ds. Zapobiegania Choróbom NIH w 2014 r., Stwierdziła, że nie przeprowadzono randomizowanych badań oceniających skuteczność długotrwałego (> roku) leczenia opioidami.1 Ponieważ opioidy nadal są szeroko przepisywane w ostrym i przewlekłym stanie ból, zasadniczą krótkoterminową strategią jest opracowanie preparatów odstraszających odstraszających, aby zminimalizować ich wykorzystywanie i niewłaściwe stosowanie.
Jeśli chodzi o kannabinoidy, zgadzamy się z raportem sporządzonym w 2017 r. Pr
[podobne: leczenie niepłodności Warszawa, laryngolog wrocław, Stomatolog Ursynów ]
[hasła pokrewne: zespół miauczenia kota, siłownie warszawa mokotów, thermolifting zaffiro ]