Prasugrel w przypadku Sierpowych Wojennych Wypadków Sierpaka

Heeney i in. (Wydanie 18 lutego) przedstawiają ostateczne wyniki ustalania skuteczności hamowania płytek krwi w próbie Vaso-Occlusive Events (DOVE), podwójnie zaślepionej, kontrolowanej placebo, równoległej grupie, wielonarodowej próbie, oceniającej skuteczność prasugrel w zmniejszaniu częstości występowania bólu i ostrych epizodów w klatce piersiowej u dzieci i młodzieży z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Chociaż badanie nie wykazało znaczących korzyści z zastosowania prasugrelu, jest to jedno z nielicznych badań obejmujących pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinną, w których uczestniczyli pacjenci z 13 krajów i które ukończyło się pomyślnie. Większość innych badań międzynarodowych obejmowała mniej krajów.2.3 Myślę, że jest to osiągnięcie samo w sobie, szczególnie w przypadku znanych wyzwań związanych z rekrutacją pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową w badaniach naukowych. Pomimo wyraźnie określonych wyników w badaniu, zastanawiam się, czy różnice Kraje w podejściach do leczenia sierpowatokrwinkowego miały wpływ na wyniki dotyczące częstości hospitalizacji i zgłaszanych powikłań. Ponadto możliwe jest, że ochrona ubezpieczeniowa i różnice kulturowe w zakresie tolerancji bólu mogą wpływać na zgłaszanie bólu i poszukiwanie opieki medycznej.
Sherif M. Badawy, MD, MB, B.Ch.
Ann i Robert H. Lurie Szpital Dziecięcy w Chicago, Chicago, IL

Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
4 Referencje1. Heeney MM, Hoppe CC, Abboud MR, i in. Wielonarodowa próba prasugrelu dotycząca niedrożności naczyń krwionośnych sierpowatego. N Engl J Med 2016; 374: 625-635
2. Ranque B, Menet A, Diop IB, i in. Wczesne uszkodzenie nerek u pacjentów z anemią sierpowatą w Afryce Subsaharyjskiej: wielonarodowe, prospektywne, przekrojowe badanie. Lancet Haematol 2014; 1: e64-73
3. Glassberg JA, Wang J, Cohen R, Richardson LD, DeBaun MR. Czynniki ryzyka zwiększonego wykorzystania ED w wielonarodowej kohorcie dzieci z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Acad Emerg Med 2012; 19: 664-672
4. Lebensburger JD, Hilliard LM, Para LE, Oster R, Howard TH, Cutter GR. Systematyczny przegląd interwencyjnych badań z użyciem komórek sierpowowych zarejestrowanych w ClinicalTrials.gov. Clin Clinic 2015, 12: 575-583
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Odnośnie wpływu zmian w leczeniu niedokrwistości sierpowatokrwinkowej, zgłaszania bólu i pokrycia ubezpieczeniowego w tempie kryzysów kryzysowych z powodu okluzji w 13 krajach, odsyłamy czytelników do ryciny 2 naszego artykułu. Wskaźniki kryzysu kryzysowego z powodu okluzji w różnych regionach geograficznych były zaskakująco spójne w grupie placebo (od 2,19 do 3,36 zdarzeń na osobę rocznie) oraz w grupie prasugrelu (od 1,83 do 3,25 zdarzeń na osobę rocznie). Na regionalne różnice w częstości występowania kryzysowych zdarzeń okluzyjnych w grupie placebo mogły mieć wpływ różnice geograficzne rozkładu wiekowego, dostęp do hydroksymocznika, czynniki środowiskowe (klimat i jakość powietrza) oraz współistniejąca choroba (np. Malaria). Godne uwagi jest to, że wskaźniki kryzysów związanych z zamknięciem naczyń krwionośnych oraz ból zapisany w dzienniczku w grupie placebo były najwyższe w obu Amerykach (Stanach Zjednoczonych i Kanadzie). Trwają analizy regionalnych różnic w tych wskaźnikach i innych wynikach. Informacje dotyczące ubezpieczenia medycznego wśród uczestników nie zostały uwzględnione w procesie. Jednak 87% wszystkich udokumentowanych kryzysów kryzysowych związanych ze skutkami zamknięcia naczyń wiązało się z wizytą w placówce lub zakładzie opieki zdrowotnej, co sugeruje, że dostęp do opieki był ogólnie dostępny.
Matthew M. Heeney, MD
Dana-Farber / Boston Children s Cancer and Blood Disorders Center, Boston, MA

Carolyn C. Hoppe, MD
UCSF Benioff Children s Hospital Oakland, Oakland, Kalifornia
David C. Rees, FRCP
King s College Hospital, Londyn, Wielka Brytania
Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają żadnego potencjalnego konfliktu interesów.
Powołanie się na artykuł (1)
[hasła pokrewne: Gastrolog, dobry endokrynolog kielce, gabinet psychologiczny ]