Skip to content

Powtarzanie ACA – ryzyko dla amerykańskiej służby zdrowia

8 miesięcy ago

1154 words

Polityka opieki zdrowotnej często zmienia się, gdy zmienia się przywództwo w kraju. To prawda, kiedy objąłem urząd i prawdopodobnie będzie to prawdą z prezydentem elektem Donaldem Trumpem. Jestem dumny, że praca mojej administracji, dzięki ustawie Affordable Care Act (ACA) i innym politykom, pomogła milionom Amerykanów lepiej poznać bezpieczeństwo opieki zdrowotnej w systemie, który jest bardziej skuteczny i efektywny. Jednocześnie jest więcej pracy, aby zapewnić wszystkim Amerykanom dostęp do wysokiej jakości, przystępnej opieki zdrowotnej. Przez ostatnie 8 lat nauczyliśmy się, że reforma systemu opieki zdrowotnej wymaga opartego na faktach i ostrożnego podejścia, kierującego się tym, co najlepsze dla narodu amerykańskiego. Dlatego właśnie plan republikański, by uchylić ACA bez żadnego planu zastąpienia go i poprawy, jest tak lekkomyślny. Zamiast zagrozić bezpieczeństwu finansowemu i dostępowi do opieki dla dziesiątków milionów Amerykanów, politycy powinni opracować plan wykorzystania tego, co działa, zanim rozwikłają to, co jest na miejscu.
Dzięki ACA większa część Amerykanów posiada ubezpieczenie zdrowotne niż kiedykolwiek wcześniej.1 Większy zasięg przekłada się na lepszy dostęp do opieki medycznej, a także większe bezpieczeństwo finansowe i lepszy stan zdrowia. Tymczasem ogromna większość Amerykanów nadal korzysta ze swojej opieki zdrowotnej dzięki źródłom, które wyprzedzają prawo, takim jak praca lub Medicare, i korzystają z lepszych zabezpieczeń konsumentów, takich jak bezpłatne usługi prewencyjne.
Poczyniliśmy także postępy w zakresie płacenia za opiekę zdrowotną, w tym nagradzanie usługodawców, którzy zapewniają opiekę o wysokiej jakości, a nie tylko dużą ilość opieki. Te i inne reformy w ACA pomogły spowolnić wzrost kosztów opieki zdrowotnej do ułamka historycznych wskaźników przy jednoczesnej poprawie jakości dla pacjentów. Obejmuje to opiekę o lepszej jakości i niższe koszty dla dziesiątek milionów seniorów, osób niepełnosprawnych i rodzin o niskich dochodach objętych programem Medicare, Medicaid i Programem ubezpieczenia zdrowotnego dla dzieci. A korzyści te będą rosły w nadchodzących latach.
Biorąc to pod uwagę, jestem pierwszą osobą, która mówi, że możemy wprowadzić ulepszenia. Po zapoznaniu się z lekcjami, których nauczyliśmy się podczas mojej prezydencji, przedstawiłem pomysły w moich budżetach i artykuł z lipca 2016 r. 2, aby odpowiedzieć na bieżące wyzwania – takie jak brak wyboru na niektórych rynkach ubezpieczeń zdrowotnych, składki, które nie są dostępne dla niektórych rodzin, i wysokie koszty leków na receptę. Na przykład, zezwolenie Medicare na negocjowanie cen leków może zarówno zmniejszyć wydatki seniorów, jak i dać prywatnym płatnikom większy wpływ. I zawsze witałem z zadowoleniem pomysły innych, które spełniają próbę ulepszenia systemu opieki zdrowotnej. Jednak uporczywa odporność na ACA spowodowała, że ​​drobne i znaczące usprawnienia są niezwykle trudne.
Teraz przywódcy kongresów republikańskich twierdzą, że na początku tego roku uchyliją ACA, obiecując zastąpić je późniejszymi aktami prawnymi – które, jeśli zostaną ukształtowane zgodnie z ideami przewodniczącego Housea Paulem Ryanem, zostaną częściowo opłacone przez ograniczenie wydatków Medicare i Medicaid. Muszą jeszcze wprowadzić rachunek zastępczy, przeprowadzić przesłuchanie lub sporządzić analizę kosztów – nie mówiąc już o trwającej ponad rok publicznej debacie, która poprzedziła przejście ACA. Zamiast tego mówią, że taka debata odbędzie się po uchyleniu ACA. Twierdzą oni, że 2- lub 3-letnie opóźnienie wystarczy do opracowania, przekazania i wdrożenia rachunku zastępczego.
Takie podejście polegające na uchyleniu najpierw i zastąpieniu później jest po prostu nieodpowiedzialne – i może powoli krwawić system opieki zdrowotnej, od którego wszyscy jesteśmy uzależnieni. (I choć nie skupiam się tutaj, działania wykonawcze mogą mieć podobne negatywne skutki dla naszego systemu opieki zdrowotnej). Jeśli uchylenie z opóźnieniem zostanie wprowadzone, system opieki zdrowotnej będzie stał na skraju urwiska, powodując niepewność i w niektórych przypadkach zaczyna się natychmiastowa szkoda. Firmy ubezpieczeniowe mogą nie chcieć uczestniczyć w rynku ubezpieczeń zdrowotnych w 2018 r. Lub mogą znacznie podnieść ceny, aby przygotować się na zmiany w przyszłym roku lub dwóch, częściowo w celu uniknięcia odpowiedzialności za wszelkie zmiany, które nie są popularne. Praktyki lekarzy mogą przestać inwestować w nowe podejścia do koordynacji opieki, jeśli Centrum Innowacji Medicare zostanie wyeliminowane. Szpitale mogą w krótkim czasie ograniczyć usługi i miejsca pracy w oczekiwaniu na wzrost nieskompensowanej opieki, która będzie wynikiem wycofania rozszerzenia Medicaid. Pracodawcy mogą musieć zmniejszyć podwyżki lub opóźnić zatrudnienie, aby planować szybszy wzrost kosztów opieki zdrowotnej bez obecnych zachęt oszczędnościowych. Ludzie z wcześniej istniejącymi warunkami mogą obawiać się utraty oszczędzającej życie opieki zdrowotnej, która może nie być dostępna i przystępna cenowo.
Ponadto nie ma gwarancji uzyskania drugiego głosowania w celu uniknięcia takiego urwiska, zwłaszcza w przypadku tak trudnego jak kompleksowa reforma systemu opieki zdrowotnej. Odłóż na bok zakres reformy służby zdrowia – federalny budżet opieki zdrowotnej jest o 50% większy niż budżet Departamentu Obrony.3 Odłóżcie na bok, jak osobiście dotyka każdego Amerykanina – praktycznie każdego tygodnia dostaję listy od ludzi z pasją dzieląc się tym, jak działa ACA i jak możemy je ulepszyć. Uchylenie i zastąpienie jest fikcją chwytliwą – prawda jest taka, że ​​reforma systemu opieki zdrowotnej jest złożona i zawiera wiele powiązanych ze sobą elementów, tak że cofnięcie niektórych z nich może spowodować cofnięcie całości. Weźmy na przykład wcześniej istniejące warunki. Po raz pierwszy, z powodu ACA, osobom z wcześniej istniejącymi warunkami nie można odmówić pokrycia, odmówić świadczeń ani oskarżyć wygórowanych stawek. Na słowo przyjmuję mojego następcę: chce zachować ochronę dla 133 milionów Amerykanów z wcześniejszymi warunkami. Jednak republikanie w Kongresie chcą uchylić część ustawy dotyczącą odpowiedzialności indywidualnej. Początkowo sprzeciwiałem się tej idei republikańskiej, ale dowiedzieliśmy się z Massachusetts, że indywidualna odpowiedzialność, wraz z pomocą finansową, jest jedynym sprawdzonym sposobem na zapewnienie każdemu Amerykaninowi niedrogiego, prywatnego, indywidualnego ubezpieczenia. Utrzymanie ochrony dla osób z wcześniej istniejącymi warunkami bez konieczności ponoszenia indywidualnej odpowiedzialności kosztowałoby miliony Amerykanów ich zasięgu i powodowałoby dramatyczny wzrost premii dla milionów więcej.4 Jest to tylko jeden z wielu złożonych kompromisów w reformie służby zdrowia. Odnotowano, że Republikanie muszą jeszcze opracować plan zastąpienia, a nieprzewidziane wydarzenia mogą wyprzedzić planowaną agendę, nigdy nie będzie drugiego głosowania nad planem zastąpienia ACA, jeżeli zostanie ona uchylona. A jeśli drugie głosowanie nie nastąpi, dziesiątki milionów Amerykanów zostanie skrzywdzonych. Niedawna analiza Instytutu Urbanistycznego oszacowała, że ​​prawdopodobne uchylenie ustawy nie tylko odwróci niedawne zyski w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, ale pozostawi nam więcej nieubezpieczonej i nieskompensowanej opieki, niż gdy zaczynamy5.