Patogeneza zespolu antyfosfolipidowego

W swoim artykule przeglądowym Giannakopoulos i Krilis (wydanie z 14 marca) nie zawierają leków jako możliwego wywołania zespołu antyfosfolipidowego. Rzeczywiście, kilka leków – takich jak chlorpromazyna, doustne środki antykoncepcyjne, prokainamid, chinina, amoksycylina, fenytoina, propylotiouracyl, chlorotiazyd, interferon alfa i czynnik martwicy nowotworów (TNF) ? – są związane z obecnością przeciwciał antyfosfolipidowych.2, 3 Chociaż brakuje danych na temat występowania zespołu antyfosfolipidowego wywołanego przez lek, kilka badań wskazuje na związek między lekami a zespołem antyfosfolipidowym. Ramos-Casals i wsp.4 opisali serię 379 przypadków choroby autoimmunologicznej, które rozwinęły się w związku z terapią inhibitorem TNF, w tym 32 pacjentów z objawami klinicznymi sugerującymi zespół antyfosfolipidowy lub choroby podobne do niego. Podawano środek przeciw TNF był infliksymabem u 14 pacjentów (44%), etanercept u 16 pacjentów (50%) i adalim umabu u 2 pacjentów (6%). Związane z procainamidem przeciwciała antyfosfolipidowe są uważane za część zespołu autoimmunologicznego indukowanego lekami i którym towarzyszą zakrzepice.2 Chaker Ben Salem, MD Wydział Lekarski w Susa, Susa, Tunezja bensalem. com Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 4 Referencje1. Giannakopoulos B, Krilis SA. Patogeneza zespołu antyfosfolipidowego. N Engl J Med 2013; 368: 1033-1044 Full Text Web of Science Medline 2. Pobór Y, Almog O, Gorshtein A, Shoenfeld Y. Środowisko i zespół antyfosfolipidowy. Lupus 2006; 15: 784-790 Crossref Web of Science Medline 3. Dlott JS, Roubey RA. Wywołane lekami antykoagulanty toczniowe i przeciwciała antyfosfolipidowe. Curr Rheumatol Rep. 2012; 14: 71-78 Crossref Medline 4. Ramos-Casals M, Brito-Zeron P, Soto MJ, Cuadrado MJ, Khamashta MA. Choroby autoimmunologiczne wywołane terapiami celowanymi TNF. Best Pract Res Clin Rheumatol 2008; 22: 847-861 Crossref Web of Science Medline Interesuje nas obserwacja aktywacji komórek śródbłonka w przeglądzie Giannakopoulosa i Krilisa. Ostra gorączka Q wiąże się z wysokim poziomem (?90 jednostek fosfolipidów IgG, zakres referencyjny od 0 do 22) przeciwciał IgG swoistych wobec antykardiolipiny u jednej trzeciej pacjentów, a zapalenie wsierdzia rozwija się w 55% .1 Nieprawidłowości związane z zawałem serca związane z antyfosfolipidem obejmują wegetacje, zmiany guzkowe i zagęszczenie zastawki2,3; Uderzające jest to, że te nieprawidłowości są również wykrywane u niektórych pacjentów z ostrą gorączką Q. Ponownie przeanalizowaliśmy przypadki ostrej gorączki Q i zidentyfikowaliśmy wysokie miana przeciwciał (?90 jednostek fosfolipidów IgG) antykardiolipiny IgG we wczesnych stadiach choroby (<3 Gastrolog [hasła pokrewne: psycholog warszawa centrum, dna moczanowa objawy zdjecia, protezy acetalowe ]