Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy czesc 4

Kiedy pacjenci, którzy mieli sekcję zwyrodnieniową w ciągu miesiąca po wstępnej selekcji zostali wyłączeni z analizy, skumulowane ryzyko wyniosło odpowiednio 1,7 procent, 3,8 procent i 10,1 procent po 2, 5 i 10 latach. Powtarzające się cięcie miało wpływ na tętnice szyjne wewnętrzne u dziewięciu pacjentów (obustronne zajęcie u jednego pacjenta), tętnice kręgowe u czterech, tętnice nerkowe na dwie części i tętnicę szyjną wspólną w jednym. Wstępne rozwarstwienie obejmowało tętnice szyjne wewnętrzne u dziewięciu pacjentów, tętnice kręgowe u pięciu oraz tętnice szyjne wewnętrzne i szyjne w dwóch. Nawrót był objawowy u wszystkich pacjentów, z wyjątkiem jednego, u którego został wykryty podczas angiografii w celu obserwacji tętniaka sekcyjnego. Powtórne rozwarstwienie u czterech pacjentów zostało zdiagnozowane i leczone gdzie indziej; przejrzeliśmy angiogramy tych pacjentów.
Analiza wieloczynnikowa wykazała, że wiek był jedyną istotną zmienną związaną z nawracaniem. Stwierdzono, że narastający wiek jest odwrotnie proporcjonalny do ryzyka nawrotu (P = 0,03). Analiza aktuarialna wykazała, że skumulowana częstość nawrotów sekcyjnych w ciągu 10 lat od zdarzenia początkowego wynosiła 16,8% wśród pacjentów, którzy byli młodsi niż średni wiek (45 lat) i 6,1% wśród pacjentów w średnim wieku lub starszych (ryc. 2). ). W modelu wieloczynnikowym nie było związku pomiędzy nawracającym rozwarstwieniem tętnic a dowolną z następujących zmiennych: płeć, miejsce rozwarstwienia, rozwarstwienie wielonaczyniowe, nadciśnienie, palenie papierosów, stosowanie doustnych środków antykoncepcyjnych lub dysplazja włókniako-mięśniowa.
Dyskusja
Przed rozległym zastosowaniem angiografii, przed badaniem pośmiertnym rzadko zdiagnozowano rozwarstwienie szyjki i tętnicy. Gdy zdiagnozowano go wcześniej, rokowanie uznano za poważne22, 29.30. Nowsze badania pokazują, że spontaniczne rozwarstwienie tętnic szyjnych wiąże się z wysokim odsetkiem wyleczeń1-3,31. Chociaż niski wskaźnik śmiertelności w naszej kohorcie mógł być częściowo związany ze stronniczością skierowania, ogólnie korzystne rokowanie odnotowano również w niedawnym badaniu środowiskowym32. Nie wykryliśmy żadnych zmian w charakterystyce klinicznej rozwarstwienia lub wzorca referencyjnego w ciągu dwóch dekad badania. Diagnozę potwierdzono przez angiografię u wszystkich pacjentów. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat opieraliśmy się na obrazowaniu metodą rezonansu magnetycznego i angiografii rezonansu magnetycznego, aby potwierdzić diagnozę. Minie kilka lat, zanim dowiemy się, czy stosowanie tych procedur zmienia schemat diagnozy lub skierowania wśród pacjentów z tą chorobą.
Powtarzające się cięcie tętnicze rzadko zgłaszano, 6,13,22,23,33, a ryzyko wznowy, stanowiące poważny problem dla pacjenta i lekarza, było niejasne. Nasze badanie pokazuje, że nawracające rozwarstwienie tętnicze, choć nieczęste, nie jest rzadkie. Rozkład nawrotów wydawał się bimodalny; niektóre powikłania powróciły w ciągu pierwszego miesiąca (wczesne nawroty, z częstością 2 procent na miesiąc), ale większość nie powtórzyła się aż do roku lub więcej po początkowej sekcji (późne nawroty, ze stopą procent rocznie). Niektóre nawroty rozwinęły się dopiero w dziewiątym roku po wstępnej selekcji
[więcej w: asertin opinie, duozinal opinie, euromedis szczecin ]

0 thoughts on “Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy czesc 4”