Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy cd

Wycięcie było bezobjawowe u ośmiu pacjentów (5 procent) i zostało wykryte podczas oceny klinicznie ewidentnych przecięć tętnic kręgowych. Z 50 pacjentów z rozwarstwieniem tętnic kręgowych (w tym 13 z towarzyszącym rozwarstwieniem tętnicy szyjnej wewnętrznej) 35 (70 procent) miało bóle głowy, a 32 (64 procent) miało objawy niedokrwienia mózgu. Bezobjawowe rozwarstwienie tętnic kręgowych wykryto u 10 pacjentów (20 procent) podczas oceny objawowego rozwarstwienia tętnicy szyjnej wewnętrznej. Kontynuacja
Średni czas obserwacji wynosił 7,4 roku; całkowity czas obserwacji wynosił 1472 pacjento-lat. Gdy jeden pacjent, który zmarł z powodu rozwarstwienia tętnic szyjnych (patrz poniżej) został wyłączony z analizy obserwacji, czas obserwacji wynosił od do 21,3 lat. Stu dziewięćdziesięciu dziewięciu pacjentów (99,5%) było więc obserwowanych przez co najmniej rok, 136 (68%) przez co najmniej 5 lat i 48 (24%) przez co najmniej 10 lat. Średnia długość obserwacji była podobna niezależnie od płci, grupy wiekowej (<45 vs. . 45 lat) i miejsca rozwarstwienia (tętnica szyjna wewnętrzna vs. tętnica kręgowa).
Do tej pory sześciu pacjentów zmarło od dwóch dni do siedmiu lat po wstępnym rozwarstwieniu. Jedna z tych zgonów była bezpośrednio związana z sekcją; 35-letni mężczyzna zmarł z powodu masywnego udaru niedokrwiennego dwa dni po wycięciu tętnicy szyjnej wewnętrznej. Kolejna śmierć była związana z nieokreśloną arteriopatią leżącą u podłoża; 37-letni mężczyzna z wieloma przecięciami trzewno-tętniczymi i tętniakami zmarł z powodu pękniętego tętniaka tętnicy ramieniowo-trzustkowej cztery lata po obustronnym przecięciu tętnicy szyjnej wewnętrznej. Pozostałych czterech pacjentów zmarło z przyczyn niezależnych od trzech do siedmiu lat po wstępnym rozwarstwieniu; te zgony były spowodowane zawałem mięśnia sercowego, niewydolnością nerek, rakiem okrężnicy i niewydolnością oddechową związaną z rozedmą płuc. W ujęciu aktuarialnym 10-letnie przeżycie dla badanej populacji wynosiło 95,5%, a spodziewany wskaźnik przeżycia wynosił 91,9% w dobranej pod względem wieku i płci białej populacji uzyskanej z tablic spisu ludności z 1980 r. (P> 0,05).
Powtórne rozcięcie
Tabela 3. Tabela 3. Charakterystyka kliniczna 16 pacjentów z nawracającym rozwarciem tętniczym. Ryc. 2. Ryc. 2. Skumulowana częstość powracającego rozwarcia tętniczego u wszystkich pacjentów (górny panel) i według wieku (dolny panel). Liczby pod każdym panelem to liczba pacjentów zagrożonych nawracającymi sekcjami w każdym punkcie.
Charakterystykę kliniczną 16 pacjentów (8 procent) z nawrotem rozwarstwienia pokazano w Tabeli 3. Sekcja powtarza się od 2 dni do 8,6 lat po początkowym zdarzeniu. Średni wiek 12 kobiet i 4 mężczyzn wynosił 39,3 lat w chwili początkowego rozbioru i 42,9 lat w czasie nawrotu rozbioru. Sekcja powróciła w ciągu miesiąca po wstępnej sekcji u 4 pacjentów, a po 1,4 do 8,6 lat u pozostałych 12 pacjentów (średni czas do wystąpienia nawrotu, 4,8 roku). Częstość okresowego rozbioru wynosiła 2% miesięcznie w ciągu pierwszego miesiąca, a następnie zmniejszała się do 1% rocznie w okresie od jednego do dziewięciu lat po pierwszym rozbioru. Skumulowana częstość nawrotów rozwarstwienia wyniosła 2,0 procent po miesiącu, 3,7 procent w ciągu pierwszych 2 lat, 5,0 procent w ciągu 5 lat i 11,9 procent w ciągu 10 lat (Figura 2)
[przypisy: cmp berensona, euromedis szczecin, citidiet ]

0 thoughts on “Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy cd”