Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy ad

W stosownych przypadkach przeanalizowano angiogramy uzyskane podczas obserwacji. Zebrano pewną formę informacji uzupełniających dla wszystkich pacjentów. Powtórne rozwarstwienie zdefiniowano na podstawie angiograficznych dowodów na rozcięcie w uprzednio zwizualizowanej, ale niezakłóconej arterii lub angiograficznych oznakach wielokrotnych przecięć tętnic z wyraźną korelacją kliniczną dla każdego oddzielnego wycięcia; pacjentów wykluczono, jeśli sądzono, że mieli rozcięcia w dwóch lub więcej tętnicach w ciągu 24 godzin od siebie. Nadciśnienie było wskazane w historii leczenia podwyższonego ciśnienia krwi lub ciśnienia krwi o ponad 160/95 mm Hg co najmniej dwukrotnie. Rozpoznanie dysplazji włóknisto-mięśniowej oparto na kryteriach angiograficznych.
Analiza statystyczna
Związek między nawracającym rozcięciem tętnic a kilkoma czynnikami ryzyka oceniano za pomocą modeli proporcjonalnego hazardu26. Zmienne zostały przetestowane w modelach jednowymiarowych i wielowymiarowych. Ocenę przeżycia Kaplana-Meiera27 wykorzystano do opisania i zbadania okresu od pierwszej sekcji do nawrotowej sekcji lub ostatniego kontaktu. Związki pomiędzy czasem przeżycia bez nawrotu a cechami pacjentów oceniano za pomocą testu log-rank28. Próg istotności ustalono na 0,05. Wszystkie wyliczone wartości P były dwustronne.
Charakterystyka pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna 200 pacjentów ze spontanicznym rozcięciem szyjki macicy. Ryc. 1. Ryc. 1. Rozkład 200 pacjentów ze spontanicznym rozcięciem szyjki macicy w zależności od wieku i płci. Tabela 2. Tabela 2. Dystrybucja zajęcia tętniczego u 200 pacjentów z samoistnym rozcięciem szyjki macicy. Charakterystykę demograficzną i kliniczną badanej populacji przedstawiono w Tabeli 1, podobnie jak niektóre z przypuszczalnych czynników ryzyka. Jeden pacjent miał zespół IV typu Ehlersa-Danlosa, jeden miał zapalenie skórno-mięśniowe, a jeden miał sinusoidalne pasożyty siatkówki, ale nie objawy dermatologiczne pseudoksantoma elasticum. Spośród 200 pacjentów, 104 kobiety (52 procent) i 96 mężczyzn (48 procent). W chwili wstępnego rozbioru ich średni wiek wynosił 44,9 lat (zakres od 16 do 76); ich rozmieszczenie według wieku i płci pokazano na rycinie 1. Wewnętrzna tętnica szyjna była zaangażowana u 150 pacjentów, tętnica kręgowa u 37 pacjentów i obie tętnice u pozostałych 13 pacjentów. Stosunek męski: żeński był w przybliżeniu równy wśród pacjentów z sekcją tętnicy szyjnej wewnętrznej lub tętnicy kręgowej, ale większość pacjentów z rozcięciem obu tętnic stanowiły kobiety (11 z 13 [85 procent], P = 0,05). Ogółem wystąpiło 269 tętnic szyjnych (198 tętnic szyjnych wewnętrznych i 71 kręgów) (tabela 2). Ponadto tętnice nerkowe zostały dotknięte przez rozcięcia u dwóch pacjentów, tętnicę podobojczykową u jednego pacjenta i liczne tętnice trzewne u jednego pacjenta. Wewnętrzne rozszerzenie wycięcia wystąpiło u dwóch pacjentów z zajętymi wewnętrznymi tętnicami szyjnymi i sześcioma pacjentami z zajętymi tętnicami kręgowymi.
Objawy kliniczne
Z 163 pacjentów z rozwarstwianiem tętnicy szyjnej wewnętrznej (w tym 13 z powiązanym rozwarstwieniem tętnic kręgowych), 117 (72 procent) miało bóle głowy, 103 (63 procent) miało objawy niedokrwienia mózgu, a 60 (37 procent) miało porażenie okołoprzełykowe
[patrz też: cmp berensona, ossowscy wałbrzych, citidiet ]

0 thoughts on “Nawracające spontaniczne wycięcie szyjki macicy ad”