Zdecydowaliśmy się na badanie pacjentów z wcześniej udokumentowanym krwotokiem dwunastnicy, ponieważ nie było danych z randomizowanych, kontrolowanych badań wskazujących, że leczenie medyczne zapobiega temu powikłaniu i istnieje wysokie ryzyko nawrotu krwotoku w tej grupie13. Kilka czynników ryzyka znacząco zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia nawrotu choroby u chorych z niepowikłaną chorobą (tj. Bez krwotoku), którym podaje się placebo 1,1,6,8,20-22. W ostatnim dwuletnim badaniu podtrzymującym pacjentów z objawowymi owrzodzeniami, czynnikami ryzyka były: spożycie alkoholu, palenie tytoniu, wczesny początek wrzodów lub powtarzające się wrzody oraz dowody na bliznowacenie lub erozję dwunastnicy na endoskopii indeksu11. Częstość występowania tych czynników ryzyka była podobna w obu badanych grupach w naszym badaniu. Długotrwała terapia podtrzymująca z blokerem receptora H2 była często zalecana u takich pacjentów i, w drodze ekstrapolacji, u pacjentów z wcześniejszymi powikłaniami, takimi jak krwotok 4, 5, 22, 23, 23. Uzasadnieniem jest to, że pacjenci z nawracającymi, objawowymi owrzodzeniami dwunastnicy są narażeni na zwiększone ryzyko nawrotów i przyszłych komplikacji, takich jak krwotok 4, 5, 22, 23, 23. Problemy z ciągłą terapią podtrzymującą to koszt, podatność pacjenta i niepewność co do bezpieczeństwa stosowania bardzo długotrwałej supresji 22,25. Niestety, pacjenci z wcześniejszymi powikłaniami choroby wrzodowej nie byli głównym celem większości badań podtrzymujących i zostali wykluczeni z większości randomizowanych, kontrolowanych badań z zakresu terapii podtrzymującej3,6,8.
Murray i wsp. niedawno donoszono o randomizowanym, podwójnie ślepym, kontrolowanym badaniu medycznej terapii podtrzymującej u pacjentów z krwotokiem z powodu wrzodów dwunastnicy8. W ich badaniu nie stwierdzono różnicy w częstości nawracających krwotoków pomiędzy grupą placebo i ranitydyną. Podczas tego dwuletniego badania, owrzodzenia lub ciężkie nadżerki (objawowe lub bezobjawowe) powróciły u 24 z 40 badanych pacjentów, ale krwotok powrócił tylko w 2. W świetle naszych danych, była to zaskakująco niska częstotliwość nawracających krwawień w pacjenci otrzymujący placebo. W kilku innych badaniach zbadano naturalną historię choroby wrzodowej i możliwą skuteczność leczenia podtrzymującego blokerami receptorów H2 w zapobieganiu powikłaniom 4-7, 12. Jednak te skupiły się na pacjentach z niepowikłaną chorobą4,12 lub były nierandomizowane lub retrospektywne5-7.
Leczenie chirurgiczne w obrębie owrzodzeń to jedyne leczenie oprócz leczenia podtrzymującego, które znacząco zmniejszyło ryzyko nawrotu krwotoku13,24, 26. Leczenie wrzodowe wiąże się jednak z ryzykiem, szczególnie u starszych pacjentów. Nasze kontrolowane badania pokazują, że pacjenci z udokumentowaną krwotokami z powodu wrzodów dwunastnicy mają wysokie ryzyko nawrotu, które można znacznie zmniejszyć poprzez ciągłą terapię medyczną. Odwrotnie, zgodnie z analizą przeżycia, w grupie placebo ryzyko krwawienia było wysokie w ciągu 36 miesięcy obserwacji i nie zmniejszyło się podczas badania. Okresowe leczenie objawowe nawrotów choroby wrzodowej w grupie placebo najwyraźniej nie zmniejszyło ryzyka późniejszego krwotoku. Może się tak zdarzyć, ponieważ około 50 procent epizodów nawracającego krwawienia w obu badanych grupach było cichych, bez towarzyszącego bólu lub innych objawów wrzodu.
Dane te mają ogromne konsekwencje dla zdrowia publicznego
[patrz też: kosmedica, theraflu zatoki opinie, alergo vita bydgoszcz ]

0 thoughts on “Kontrolowane badanie ranitydyny na zapobieganie nawrotom krwawienia z wrzodu dwunastnicy ad 5”