Skip to content

Ekonomiczne skutki ekspansji Medicaid w Michigan

5 miesięcy ago

1149 words

Zgodnie z ustawą o przystępnej cenie, 31 stanów USA zdecydowało się rozszerzyć zasięg Medicaid na osoby dorosłe, których roczne dochody sięgają 138% federalnego poziomu ubóstwa (około 16 400 USD za jednego dorosłego w 2016 r.). Rząd federalny płaci obecnie pełne koszty ekspansji Medicaid w tych stanach. Udział federacji zmniejsza się do 95% w 2017 r. I do 90% w 2020 r., A państwa uczestniczące muszą pokryć pozostałe 5%, a następnie 10% kosztów ekspansji. W niektórych stanach przewidywane koszty dla tej nowo ubezpieczonej populacji były przeszkodą w ekspansji1
Ekspansja Medicaid w Michigan, Plan Zdrowego Michigan, objęła około 600 000 dorosłych o niskich dochodach. Całkowity koszt w roku podatkowym 2016 wyniósł około 3,6 miliarda dolarów, prawie w całości sfinansowany przez rząd federalny. Kiedy ustawodawca stanowy zatwierdził ekspansję w 2013 r., Wymagało od państwa uzyskania innych oszczędności i dochodów, aby zrównoważyć swój udział w kosztach ekspansji, poczynając od 20172 r. – albo Michigan zakończyłoby ekspansję.
Ważnym czynnikiem, który może zostać przeoczony w decyzjach dotyczących kontynuacji lub rozpoczęcia ekspansji Medicaid jest szersza korzyść ekonomiczna związana z rozszerzonym zasięgiem1. Ponieważ państwa ponoszą bardzo ograniczone koszty, marginalny wpływ decyzji o rozszerzeniu państwa na własną gospodarkę jest bardzo różny od krajowy wpływ programu. Zbadaliśmy wpływ decyzji Michigan na własną gospodarkę i budżet.
Znaczne federalne finansowanie rozwoju Medicaid zapewnia trzy rodzaje ekonomicznej korzyści dla budżetów państwowych. Po pierwsze, państwa mogą doświadczyć korzyści fiskalnej dzięki zmniejszeniu wydatków państwa na usługi objęte rozszerzonym programem Medicaid, takich jak państwowe programy zdrowia psychicznego i poprawczych programów zdrowotnych dla dorosłych, którzy wcześniej nie byli uprawnieni do korzystania z Medicaid. Roczne wydatki państwa na takie programy w Michigan zostały zmniejszone o 235 milionów USD z powodu planu Zdrowego Michigan 3
Po drugie, państwa mogą odczuć korzyści makroekonomiczne dzięki zwiększonej aktywności gospodarczej dzięki nowym środkom federalnym. Ekspansja Medicaid nie polega jedynie na przesunięciu wydatków przez rządy stanowe lub rezydentów na rząd federalny, ale faktycznie zwiększa całkowite wydatki w państwie bez proporcjonalnego zwiększenia podatków dla mieszkańców stanu. Ten wzrost aktywności gospodarczej przynosi korzyści mieszkańcom bezpośrednio poprzez zwiększone zatrudnienie w służbie zdrowia oraz efekt mnożnikowy związanych z nimi wydatków i zatrudnienia w innych sektorach gospodarki państwowej, takich jak usługi budowlane i detaliczne, wraz z odpowiednim wzrostem wpływów z podatków1.
Po trzecie, dorośli o niskich dochodach, którzy płacili bezpośrednio za usługi opieki zdrowotnej lub prywatne składki ubezpieczeniowe, mogą rozszerzyć te wydatki osobiste na inne potrzeby domowe – takie jak zakwaterowanie, transport i żywność – po tym, jak uzyskają ubezpieczenie Medicaid. Ta przekierowana działalność gospodarcza może również zwiększyć przychody państwa i wpływy z podatku od sprzedaży, co jeszcze bardziej zrównoważy państwowy udział kosztów ekspansji Medicaid od 2017 roku.
Aby ocenić wpływ rozszerzenia Medicaid na wyniki gospodarcze w Michigan, wykorzystaliśmy oprogramowanie PI + opracowane przez regionalne modele ekonomiczne. Ten model ogólnej równowagi pozwala użytkownikom na zmianę wydatków rządowych i prywatnych w czasie. Model endogenicznie szacuje wpływ tych zmian na zatrudnienie, płace, udział w sile roboczej i migrację ludności. Użytkownicy muszą jednak określać, w jaki sposób rządy będą bilansować swoje budżety (cięcia wydatków, podwyżki podatków lub oba) oraz w jaki sposób obsługiwane są zmiany zysków w gospodarce (dywidenda ryczałtowa lub płace lub zmiany w kosztach produkcji). Jak wyszczególniono w Dodatkowym Dodatku (dostępnym na stronie NEJM.org), oszacowaliśmy, w jaki sposób zwiększone federalne fundusze na usługi opieki zdrowotnej objęte rozszerzeniem o Medicaid wpływają na zatrudnienie, dochody osobiste i dochody z podatków państwowych w Michigan.

Wydatki federalne i stanowe, dochody z podatku dochodowego od osób prawnych oraz zmiany w zakresie zatrudnienia i dochodów osobistych związane z ekspansją Medicaid w stanie Michigan w państwowych latach obrotowych 2014-2021.
Główne ustalenia tej analizy dla każdego roku podatkowego od 2014 do 2021 r. Przedstawiono w tabeli. Między 2015 r., Kiedy rekrutacja Michigan pod ekspansją Medicaid ustabilizowała się na 600 000, a 2021, prognozowane roczne wydatki federalne na program wahają się od 3,4 miliarda do 3,6 miliarda dolarów (nieskorygowane o inflację). Podczas gdy wydatki publiczne w okresie od 2014 r. Do 2016 r. Ograniczały się do nowych kosztów administracyjnych w wysokości 20 mln USD rocznie, przewiduje się, że wzrosną one do 152 mln USD w 2017 r., Kiedy państwo pokryje 5% kosztów ekspansji, a 399 mln USD w 2021 r., Kiedy pokryje 10 % .3
W tym okresie szacowane dodatkowe zatrudnienie związane ze wzrostem wydatków Medicaid osiągnęło najwyższy poziom na ponad 39 000 miejsc pracy w 2016 r. I przewiduje się, że spadnie do około 30 000 miejsc pracy w 2021 r. Około dwie trzecie tych miejsc pracy znajduje się poza sektorem opieki zdrowotnej, z powodu dwóch czynników. Po pierwsze, około jedna trzecia wydatków na Zdrowe Michigan planuje się wcześniej wydatki państwowe, pracodawców i osób fizycznych, za które rząd federalny przejmuje odpowiedzialność, co pozwala na wydawanie państwowych i prywatnych środków na inne sposoby. Po drugie, około połowa miejsc pracy stworzonych przez bodźce makroekonomiczne wynika z efektu mnożnikowego, gdy nowe wydatki rozprzestrzeniają się w gospodarce. W ciągu tych lat oczekuje się, że wzrost dochodów osobistych związanych z nowym zatrudnieniem będzie względnie stabilny – od 2,2 miliarda do 2,4 miliarda dolarów rocznie. Oczekuje się, że dodatkowa działalność gospodarcza przyniesie około 145 mln USD do 153 mln USD rocznie z tytułu nowych wpływów podatkowych państwa. Ten dodatkowy dochód z podatków od państwa zrównoważył prawie wszystkie przewidywane nowe wydatki państwowe na rozszerzenie działalności Medicaid w 2017 r. I około 37% tych kosztów w 2021 r. Po dalszym rozliczaniu przewidywanych 235 milionów USD rocznych oszczędności budżetu państwa na zdrowie psychiczne i innych programów wynikających z ekspansji Medicaid i do 200 milionów USD rocznie w podatkach państwowych i składkach na plany zdrowotne i szpitale, 3 stwierdziliśmy, że koszty państwa związane z ekspansją Medicaid zostanie w pełni objęty do 2021 r. (patrz tabela) i prawdopodobnie będzie tak również w kolejnych latach. Nasza analiza ma kilka potencjalnych ograniczeń. Po pierwsze, stopień, w jakim rozwój Medicaid generuje nowe wydatki medyczne lub zmienia istniejące wydatki z gospodarstw domowych o niskich dochodach i rządu państwowego na rząd federalny, jest niepewny. Aby obliczyć tę niepewność, przeprowadziliśmy analizy wrażliwości z coraz niższymi szacunkami dodatkowych wydatków i stwierdziliśmy, że wzrost rocznych dochodów podatkowych państwa był bardzo podobny do tych w naszej głównej analizie (patrz Dodatek dodatkowy). Po drugie, nasza analiza zakłada federalną stopę dopasowania Medicaid 90% lub wyższą. Jeśli stawka dopasowania spadnie, korzyści ekonomiczne dla państwa będą proporcjonalnie niższe.