Skip to content

Egzamin z umiejetnosci klinicznych drugiego stopnia

4 miesiące ago

742 words

Zgadzamy się z artykułem Perspective Lehman i Guercio (wydanie z 7 marca) 1, że krajowe egzaminy kliniczne są drogie. Zgadzamy się również z First et al.2, że takie egzaminy pozytywnie wpływają na programy edukacyjne i oceny szkół medycznych, promują standaryzację kryteriów akredytacyjnych oraz zapewniają niezbędną obsługę społeczeństwa poprzez filtrowanie kandydatów potrzebujących naprawienia niedostatecznych umiejętności. Uważamy jednak, że kluczowy aspekt został do tej pory zignorowany: efekt egzaminu na wszystkich uczniach, którzy go podejmują. Rola oceniania podsumowującego w kształtowaniu uczenia się przez ucznia jest określona w coraz większej liczbie literatury.3-5 Możemy ignorować na własne ryzyko sugerowane ostrzeżenie, że bez obowiązkowego egzaminu z umiejętności klinicznych z wysokimi stawkami, zbyt wielu nowych absolwentów może nie mieć umiejętności uznane za kluczowe dla skutecznej opieki zdrowotnej. Biorąc pod uwagę je go pozytywne skutki, krajowy egzamin umiejętności klinicznych wydaje się być naprawdę doskonałą propozycją wartości. Sören Huwendiek, MD, MME University of Bern, Bern, Switzerland Soeren. unibe.ch François Cilliers, MB, Ch.B., Ph.D. University of Cape Town, Cape Town, Republika Południowej Afryki Cees van der Vleuten, Ph.D. University of Maastricht, Maastricht, Holandia Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 5 Referencje1. Lehman EP IV, Guercio JR. Egzamin z Klinicznych Umiejętności Krok 2 – słaba propozycja wartości. N Engl J Med 2013; 368: 889-891 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Pierwszy LR, Chaudhry HJ, Melnick DE. Jakość, koszt i wartość oceny umiejętności klinicznych. N Engl J Med 2013; 368: 963-964 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 3. Cilliers FJ, Schuwirth LW, Adendorff HJ, Herman N, van der Vleuten CP. Mechanizm wpływu oceny podsumowującej na uczenie się studentów medycyny. Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2010; 15: 695-715 Crossref Web of Science Medline 4. Schuwirth LW, Van der Vleuten CP. Ocena programowa: od oceny uczenia się do oceny dla uczenia się. Med Teach 2011; 33: 478-485 Crossref Web of Science Medline 5. Epstein RM. Ocena w edukacji medycznej. N Engl J Med 2007; 356: 387-396 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Lehman i Guercio wyciągają wniosek, że badanie US Medical Licensing Examination (USMLE) Step 2 Clinical Skills (CS) daje niski zwrot z inwestycji. Ich obliczenia są oparte na wyraźnych kosztach egzaminu dla studentów. Oceniają oni korzyści tylko w kategoriach sprawdzania kandydatów bez zastrzeżeń. Lehman i Guercio nie uważają, że wymaganie przejścia od kroku 2 CS również zmusiło szkoły medyczne do wzmocnienia edukacji w zakresie umiejętności klinicznych w ich programach nauczania. Każdy egzamin powinien odpowiadać zajęciom edukacyjnym, w ramach których uczniowi e poznają wiedzę i umiejętności potrzebne do zaliczenia tego egzaminu.1 Opracowanie programu przygotowawczego do egzaminów licencjackich jest obowiązkiem etycznym dla szkół medycznych. Znaczna korzyść wynikająca z Etapu 2 CS wynika z innowacyjnych programów nauczania, które uczyniły szkoły medyczne przygotowujące uczniów do egzaminu. Współczesne programy nauczania obejmują instruktaż w zakresie podstawowych umiejętności klinicznych oraz wpajanie znaczenia tych umiejętności. Inwestycji nie można mierzyć wyłącznie kosztem, ale raczej koszt musi być zrównoważony w stosunku do korzyści uzyskanych z wydatków. W tym przypadku Lehman i Guercio pominęli wartość innowacji w programie nauczania, które wystąpiły w odpowiedzi na nałożenie Krok 2 CS. Hugh A. Stoddard, Ph.D. Emory University School of Medicine, Atlanta, GA Hugh. edu Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Pellegrino JW, Chud owsky N, Glaser R. Wiedząc, co uczniowie wiedzą: nauka i projektowanie oceny edukacyjnej. Washington, DC: National Academies Press, 2001. Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Huwendiek et al. twierdzą, że egzamin USMLE Step 2 CS filtruje kandydatów potrzebujących remediacji . Jak pokazano, ze względu na wysokie wskaźniki zdawalności, egzamin corocznie odfiltrowuje tylko 32 kandydatów, którzy nie zdali egzaminu dwa razy. Ponieważ kandydaci mogą zdawać egzamin sześć razy, krok 2 CS tylko opóźnia – ale nie odfiltrowuje – praktyki medycyny przez jakiegokolwiek przyszłego lekarza. Ponadto kwestionujemy pogląd, że bez obowiązkowego egzaminu z umiejętności klinicznych na wysokich stawkach, zbyt wielu nowych absolwentów może nie mieć umiejętności klinicznych uznanych za kluczowe dla skutecznej opieki zdrowotnej. To stwierdzenie błędnie sugeruje, że zdanie egzaminu na wysokie stawki zapewnia wystarczające poziom umiejętności klinicznych. To przekonanie jes t tak samo błędn [przypisy: dobry lekarz, stomatologia estetyczna, endokrynolog Wrocław ]