Czynniki ryzyka krwawienia z przewodu pokarmowego u chorych krytycznie chorych

Krwawienie z przewodu pokarmowego spowodowane owrzodzeniem stresowym jest ważną komplikacją u pacjentów w stanie krytycznym1,2. Środki profilaktyczne, takie jak neutralizacja kwasu żołądkowego, zmniejszenie wydzielania kwasu żołądkowego lub cytoprotekcja, są zwykle zalecane na podstawie pozytywnych wyników randomizowanych badań 3-15. Niedawna metaanaliza wykazała 50-procentowe zmniejszenie względnego ryzyka klinicznie istotnego krwawienia wśród pacjentów otrzymujących profilaktykę16. Jednak profilaktyka wrzodów wywołanych stresem jest droga17 i może mieć niepożądane skutki18, a ryzyko klinicznie istotnego krwawienia zmniejszyło się w ciągu ostatniej dekady niezależnie od stosowania profilaktyki1,19-21. Podjęliśmy to prospektywne badanie w celu określenia częstości występowania klinicznie istotnego krwawienia z przewodu pokarmowego u heterogenicznej grupy pacjentów krytycznie chorych oraz w celu identyfikacji pacjentów z dostatecznie niskim ryzykiem krwawienia w celu uniknięcia potrzeby profilaktyki.
Projekt badania
Kolejni pacjenci w wieku powyżej 16 lat, którzy byli hospitalizowani w okresie od czerwca 1990 r. Do lipca 1991 r. W czterech oddziałach intensywnej opieki medycznej na oddziałach uniwersyteckich, wzięli udział w rekrutacji. Pacjenci nie kwalifikowali się, jeśli mieli krwawienie z górnego odcinka przewodu pokarmowego (krwawienie z nosa, aspirację nosowo-żołądkową zawierającą grubą krew lub materiał z fusów kawy , hematochezię lub melenę) w ciągu 48 godzin przed lub 24 godzin po przyjęciu, w wyniku wcześniejszej całkowitej resekcji żołądka, urazu twarzy lub epistaksji, mózgu śmierci lub beznadziejnej prognozy lub jeśli zmarły lub zostały wypisane w ciągu 24 godzin po przyjęciu do szpitala. Ograniczone zasoby w trzech ośrodkach zmusiły nas do zarejestrowania podgrup pacjentów wybranych losowo i zamknięcia rekrutacji w weekendy podczas części okresu studiów.
Zachęciliśmy lekarzy prowadzących do powstrzymania się od profilaktyki wrzodów stresowych u wszystkich pacjentów21, z wyjątkiem tych z urazem głowy, oparzeniem ponad 30 procent powierzchni ciała, przeszczepami narządów, endoskopową lub radiologiczną diagnozą wrzodu trawiennego lub zapalenia żołądka w ciągu poprzedzającej sześciu miesięcy. tygodnie lub krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego trzy dni do sześciu tygodni przed przyjęciem. Profilaktykę wrzodów stresowych zdefiniowano jako podawanie dwóch lub więcej dawek antagonistów receptora histaminowego H2, środków zobojętniających kwas, sukralfatu, analogów prostaglandyn lub omeprazolu.
Zarejestrowaliśmy wiek, płeć, przyjęliśmy diagnozę i uzyskano wynik w skali ostrej (FAC) dla wszystkich kwalifikujących się pacjentów w ciągu 24 godzin po przyjęciu do szpitala. Codzienne oceny obejmowały ocenę sepsy (zdefiniowanej jako obecność temperatury rdzenia> 38,5 ° C [> 101,3 ° F] lub <35,0 ° C [<95,0 ° F], liczba białych krwinek> 15,000 na milimetr sześcienny lub <3000 na milimetr sześcienny i dodatnią hodowlę krwi); niedociśnienie (skurczowe ciśnienie krwi <80 mm Hg przez 2 godziny lub więcej lub spadek o . 30 mm Hg w skurczowym ciśnieniu krwi); niewydolność nerek (wskaźnik klirensu kreatyniny <40 ml na minutę, skąpomocz [<500 ml moczu na dzień] lub stężenie kreatyniny w surowicy> 2,8 mg na decylitr [248 .mol na litr]); koagulopatia (liczba płytek <50 000 na milimetr sześcienny, międzynarodowy współczynnik znormalizowany> 1,5 [tj. czas protrombinowy> 1,5-krotność wartości kontrolnej] lub czas częściowej tromboplastyny> 2,0-krotność wartości kontrolnej); niewydolność wątroby (dowolne dwa z następujących: stężenie bilirubiny w surowicy> 8,8 mg na decylitr [150 .mol na litr], poziom aminotransferazy asparaginianowej w surowicy> 500 U na litr, poziom albuminy w surowicy <41 g na litr oraz objawy kliniczne i objawy śpiączki wątrobowej); obecność oceny śpiączki Glasgow <5; podawanie heparyny lub soli sodowej warfaryny, glukokortykoidów (> 200 mg hydrokortyzonu lub jego odpowiednika na dzień), aspiryny lub innego niesteroidowego leku przeciwzapalnego; niewydolność oddechowa (potrzeba wentylacji mechanicznej przez co najmniej 48 godzin); stosowanie aktywnego żywienia dojelitowego; oraz zastosowanie profilaktyki w przypadku owrzodzenia wywołanego stresem (dwie lub więcej dawek).
Punktami końcowymi, które zbadaliśmy16,21 były jawne krwawienie (zdefiniowane jako krwawienie, gruby krwi lub mielonej kawy materiału w aspiracji nosowo-żołądkowej, hematochezia lub melena) i klinicznie ważne krwawienie
[więcej w: junical, euromedis szczecin, hypoechogeniczny ]

0 thoughts on “Czynniki ryzyka krwawienia z przewodu pokarmowego u chorych krytycznie chorych”