Klinicznie istotne krwawienie zdefiniowano jako jawne krwawienie powikłane jedną z następujących czynności w ciągu 24 godzin po wystąpieniu krwawienia (przy braku innych przyczyn): spontaniczne zmniejszenie o ponad 20 mm Hg w skurczowym ciśnieniu krwi; wzrost o więcej niż 20 uderzeń na minutę w tętnie lub spadek o ponad 10 mm Hg w skurczowym ciśnieniu krwi mierzonym podczas siadania; lub obniżenie poziomu hemoglobiny o więcej niż 2 g na decylitr (1,2 mmol na litr) i późniejszą transfuzję, po czym stężenie hemoglobiny nie wzrosło o wartość określoną jako liczba jednostek przetoczonych minus 2 g na decylitr. Kryteria te zostały zastosowane niezależnie przez trzech arbitrów, którzy nie byli zaangażowani w opiekę nad pacjentem; nieporozumienia zostały rozwiązane przez wielokrotne przeglądy lub przez czwartego arbitra. Analiza statystyczna
Przeprowadziliśmy stopniową analizę logistyczno-regresyjną 12 potencjalnych czynników ryzyka ocenianych codziennie wraz z następującymi zmiennymi: wiek; Wynik APACHE; uraz głowy; wielokrotny uraz; otrzymanie przeszczepu; stan na tydzień lub krócej po zabiegach naczyniowych układu krążenia, klatki piersiowej, jamy brzusznej, miednicy, ortopedii, neurochirurgii lub obwodowych; oparzenie powierzchni; wrzód trawienny lub zapalenie żołądka w ciągu sześciu tygodni od przyjęcia na oddział intensywnej terapii; i krwawienia z górnego odcinka przewodu pokarmowego trzy dni do sześciu tygodni przed przyjęciem. Zmienne, które były istotnie powiązane (P <0,05) z klinicznie istotnym krwawieniem w prostej analizie regresji, wprowadzono do wieloczynnikowej analizy regresji logistycznej i przetestowano pod kątem interakcji. Analizę powtórzono dla podgrupy pacjentów, którzy nie otrzymali profilaktyki. Wszystkie testy statystyczne były dwustronne.
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka 2828 kwalifikujących się pacjentów przyjmowanych na oddział intensywnej terapii. Spośród 3241 pacjentów przyjętych na oddziałach intensywnej terapii w trakcie badania 413 nie spełniało kryteriów. Wśród tych 413 pacjentów 227 miało krwawienie z górnego odcinka przewodu pokarmowego (77 miało krwawe wymioty, 77 miało krwawe aspiracje nosowo-żołądkowe, 37 miało aspiracje nosowo-żołądkowe zawierające materiał mielonej kawy , 18 miało hematochecję, a 18 miało melenę), 25 wcześniej poddano całkowitej resekcji żołądka, 32 miało uraz twarzy, 6 miało epistaksję, 10 było martwych mózgu, a 113 miało beznadziejne rokowanie. Dodatkowych 538 pacjentów przyjęto, gdy zasoby były niewystarczające, aby zapisać wszystkich pacjentów; wśród nich 299 przyjęto na weekend. Kolejnych 38 pacjentów zmarło lub zostało wypisanych z oddziału intensywnej terapii w ciągu 24 godzin po przyjęciu. Charakterystykę pozostałych 2252 kwalifikujących się pacjentów przedstawiono w tabeli 1.
Tabela 2. Tabela 2. Wskazania do profilaktyki przeciwwrzodowej u 674 pacjentów przyjmowanych na oddział intensywnej terapii. Spośród tych 2252 pacjentów 674 otrzymywało profilaktykę wrzodów stresowych. Ich rozkład płci i wyniki APACHE były podobne jak w przypadku pozostałych 1578 pacjentów, ale były one nieco młodsze (59 w porównaniu do 60 lat, P = 0,02), miały dłuższe pobyty na oddziale intensywnej terapii (osiem w porównaniu z trzema dniami, p <0,05). 0,001) i miał wyższą śmiertelność (16,8% vs. 6,7%, P <0,001). Wskazania do profilaktyki wrzodów wywołanych stresem przedstawiono w Tabeli 2 [hasła pokrewne: ossowscy wałbrzych, citidiet, dentus toruń ]

0 thoughts on “Czynniki ryzyka krwawienia z przewodu pokarmowego u chorych krytycznie chorych ad”